aktietorget.blogg.se

Rampljuset

Publicerad 2013-09-26 22:46:00 i Nyheter,

Nu var aktien redan i rampljuset, vilket jag försöker att undvika men tänkte ge Etrion en chans eftersom det var den mest intressanta på topplistan just nu över dagsökning. 
 
Företaget producerar i dagsläget ca 60 MW el vad jag förstod. 
Varför aktien nu springer iväg är för de pågående projekt eller kommande. 
Chile skulle omsätta ca 9 MW samt kommande ganska snart i december i 70 MW eller jag kanske var helt ute och cyklade. 

dvs en ökning med ca 130%. Om aktien nu var lite undervärderad på ca 1.3 kr för någon månad sen så skulle det med ökning ta fart till dagens höjder. Mycket mer vet jag egentligen inte om jag skulle satsa på men eftersom jag brukar säga
"Att förutsäga ett företags framtid tjänar man inga pengar på utan det är att förutsäga människan som är nycklen till framgång". 
Bara en chansning eftersom utdelning är ett stort plus vilket jag också är intresserad av i detta fallet. Aktien borde nå 4:- 
högt räknat 5:- (inte helt omöjligt)  
Men och andra sidan är det ju inget företag jag kommer sälja inom snar framtid eftersom jag själv utbildar mig inom denna sektorn och är intresserad av utvecklingen. 


 

 

   

OPERATIONS
 Produced 107.8 million (2011: 88.3 million) kWh of solar electricity from 17 solar power plants, up 22% from
prior year.
 Implemented a new asset management organizational structure to further streamline operations, improve
efficiencies and increase production.

FINANCIAL
 Generated solar electricity revenues of $55.7 million (2011: $51.9 million), up 7% from prior year.
 Recognized EBITDA of $43.1 million (2011: $28.5 million), up 51% from prior year, resulting in an EBITDA margin
of 77% (2011: 55%).
 Closed 2012 with a cash balance of $37.7 million (2011: $39.7 million) and positive working capital of $17.7
million (2011: $20.1 million).

BUSINESS DEVELOPMENT
 Announced in January 2013, first project in Chile to develop, build and operate an 8.8 MW solar power project,
to provide electricity through a long-term take-or-pay PPA to a mining operation in the north of Chile,
diversifying the Group’s portfolio in terms of geography and contract regime.

Taget från Etrion.se

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela